Bestillingsvilkår

Digitale produkter

Ved bestilling av Q-global gjelder særskilte villkår.

User License Agreement (Lisensavtale) ››

Privacy Policy (Personvernerklæring) ››

Ved bestilling av Q-interactive gjelder særskilte villkår.

User License Agreement (Lisensavtale) ››

Privacy Policy (Personvernerklæring) ››

Avtalen om ett års lisens gyldig i ett (1) år, og fornyes automatisk med ett år av gangen med mindre den sies opp av kunden eller Pearson senest to (2) måneder før kontrakten utløper. Forhåndskjøpte deltester er gyldige og kan brukes så lenge lisensen fornyes.

Ordinært sortiment

For produkter som inngår i vårt ordinære sortiment (det vil si som er listet opp på hjemmesiden) er leveringstiden 7-10 virkedager.

Internasjonalt sortiment

Vi formidler også tester som ikke finnes i vårt ordinære utvalg. Denne tjenesten er imidlertid begrenset til tester fra Pearsons internasjonale sortiment. Vi tar ikke imot bestillinger på tester fra andre leverandører.
En internasjonal bestilling gjøres enklest ved å sende en e-post til info.no@pearson.com og oppgi hvilket produkt og hvilke spesifikke deler du ønsker. Gjerne vedlegg ISBN nummer, så kommer vi tilbake til deg med pris og leveransetid. Har du spørsmål rundt dette er du selvfølgelig velkommen til å kontakte kundeservice før du bestiller, men selve bestillingen må gjøres via e-post. Leveransetiden er ca. 1 måned, men kan variere noe avhengig av opprinnelsesland.
Merk at vi ikke har noen bytterett på slike bestillinger.

Forpakningsenheter

Testheftene og svararkene selges i ulike kvantiteter, avhengig av hvilken test det gjelder. Mange skjemaer og hefter selges i pakker eller blokker à 10 eller 25 eksemplarer. Husk å oppgi hvor mange bunker eller blokker du vil ha. Hvis du for eksempel oppgir at du vil ha 10 stk av et skjema som selges i blokker på 10 stk, vil du få 100 skjemaer. Returfrakt for feilbestilling av kvantitet betales av kunden.

Da alle bestillinger sendes som pakke, kan vi ikke levere testmateriell til en postboks

Bekreftelse av bestilling

Hvis du for eksempel har foretatt en hastebestilling via telefon og vil sende en bekreftelse, må denne klart merkes med ”bestillingsbekreftelse”. Ellers betraktes bestillingen som ny. Returfrakt betales av kunden.

Restnotering

Hvis et produkt er midlertidig utsolgt, restnoteres den og sendes så snart den igjen er på lager.

Retur og Reklamasjon

Hvis du mottar en feilaktig levering, må du informere oss om det innen åtte dager etter at du mottok leveringen. Vennligst merk: Alle reklamasjoner og returer skal godkjennes av kundeservice før de sendes tilbake.

Her er en enkel veiledning til våre regler for reklamasjoner og returer:

  • Gå til returskjemaet, fyll ut opplysningene dine, og send skjemaet.
  • Viktig! Uansett returårsak er det viktig at vi mottar saken, og at du venter på videre instrukser. Vent på svar fra kundeservice før du sender noe i retur. Hvis du ikke gjør det, vil ikke returprosessen fungere. 
  • Hvis det har skjedd en feil i leveringen fra vår side, dekker vi omkostningene ved retur. Hvis du har bestilt feil og fått varer du ikke ønsker, dekker du selv returfraktkostnaden på 500 NOK.
  • Når returprosessen er innledet, og produktene kommer tilbake til lageret vårt, sender vi de nye produktene og en eventuell kreditnota, avhengig av årsaken til returen. 

Vennligst merk at hvis produkter sendes tilbake til oss uten vår godkjennelse, kan vi ikke garantere ovenstående prosess.

Priser

Vi forbeholder oss retten til å endre priser og sortiment. Moms på 25 % legges til alle priser.

Frakt

En fraktkostnad på 175 NOK kommer i tillegg til alle ordrer.
Fraktkostnaden til Svalbard og Jan Mayen er 500 NOK.  

Leveransetid

Normal leveransetid er 7-10 virkedager, for Cogmed Arbeidminnetrening gjelder 1-5 dager.
Ved forhåndsbestilling, se separat produktside for leveransetid.

Betalingsvilkår

Betalingsvilkår er 30 dager netto mot faktura. Etter oppgitt forfallsdag beregnes forsinkelsesrenter (+ 8 %). Vennligst alltid oppgi fakturanummer og kundenummer ved betaling.