Skåringsprogram - Spørsmål og svar

1. Jeg får en feilmelding når jeg skal installere programmet – hva er årsaken?

Det kan være flere årsaker til feilmeldingen, men vanlige årsaker er:

  • Dersom du sitter i et nettverk på arbeidsplassen, er det mulig at du ikke har rettigheter til å installere programvare på datamaskinen. Be IT-avdelingen om å gi midlertidige rettigheter under installasjonen.

  • Har du et eldre program som skal installeres på Windows Vista eller Windows 7/8, skal programmet installeres direkte under roten C:\. Les installasjonsveiledningen som følger med programmet.

 

2. Jeg kan ikke angi registreringskoden?

Når programvaren er installert, må brukeren ha autorisasjon til å skrive/endre/kjøre samtlige filer som finnes i den installerte mappen (programmet må også installeres lokalt på datamaskinen og ikke på en server). Les installasjonsveiledningen.

 

3. Jeg må bytte datamaskin – kan jeg overføre testresultatene til en ny PC?

Ja, men først må den opprinnelige databasefilen (.mdb) lagres på et annet flyttbart medium, f.eks. et USB-minne. Les instruksjonene her.

 

4. Jeg har fått registreringskoden – men hva er passordet?

Det finnes et standardpassord og brukernavn til alle våre skåringsprogrammer. Disse finnes i installasjonsveiledningen. Vi anbefaler at du endret passordet til et unikt passord.

 

5. Hvilke systemkrav har skåringsprogrammene fra Pearson?

Informasjon om systemkravene som gjelder står under respektive produkt.

Bestill registreringskode ››

Registrer deg for nyhetsbrevet vårt

Ønsker du aktuell informasjon om tester og kurs hos oss? Registrer deg for nyhetsbrevet.