Skåringsprogram - Spørsmål og svar
1. Jeg får en feilmelding når jeg skal installere programmet – hva er årsaken?
Det kan være flere årsaker til feilmeldingen, men vanlige årsaker er:
-
Dersom du sitter i et nettverk på arbeidsplassen, er det mulig at du ikke har rettigheter til å installere programvare på datamaskinen. Be IT-avdelingen om å gi midlertidige rettigheter under installasjonen.
-
Har du et eldre program som skal installeres på Windows Vista eller Windows 7/8, skal programmet installeres direkte under roten C:\. Les installasjonsveiledningen som følger med programmet.
2. Jeg kan ikke angi registreringskoden?
Når programvaren er installert, må brukeren ha autorisasjon til å skrive/endre/kjøre samtlige filer som finnes i den installerte mappen (programmet må også installeres lokalt på datamaskinen og ikke på en server). Les installasjonsveiledningen.
3. Jeg må bytte datamaskin – kan jeg overføre testresultatene til en ny PC?
Ja, men først må den opprinnelige databasefilen (.mdb) lagres på et annet flyttbart medium, f.eks. et USB-minne. Les instruksjonene her.
4. Jeg har fått registreringskoden – men hva er passordet?
Det finnes et standardpassord og brukernavn til alle våre skåringsprogrammer. Disse finnes i installasjonsveiledningen. Vi anbefaler at du endret passordet til et unikt passord.
5. Hvilke systemkrav har skåringsprogrammene fra Pearson?
Informasjon om systemkravene som gjelder står under respektive produkt.