Beskrivelse av hvordan indeksene er strukturert i WISC-V
Beskrivelse
Beskrivelse av hvordan indeksene er strukturert i WISC-V
Relevant informasjon

Kasuseksempel med WISC-V, Brown EF/A og BASC-3
I dette tilfellet presenteres Gabriel. Han er sju år, og foreldrene har begynt å bli urolige for konsentrasjonsevnen hans. Ved hjelp av WISC-V utreder psykologen Gabriels kognitive funksjon. Med Brown EF/A undersøkes eventuelle symptomer på eksekutive problemer, og med BASC-3 gjennomføres en bred screening av Gabriels fungering, trivsel og eventuelle psykiatriske problematikk.

WISC-V – Verbal indeks og språkferdigheter
I denne artikkelen diskuterer vil muligheter og begrensinger knyttet til bruk av WISC-V for å vurdere språkferdigheter. Verbal forståelsesindeks i WISC kan gi innsikt i et barns evne til begrepsdannelse og verbal resonnering, men ofte trenger man mye mer informasjon for å kunne utrede språkvansker hos barn og ungdom.

Faktoranalyse og faktorstrukturen i WISC-V
Hvis du er interessert i å få bedre forståelse av hvorfor WISC-V bygger på fem faktorer (indekser), anbefaler vi deg å lese denne artikkelen. Les om hva en faktoranalyse er og hva slags faktoranalyser som ble gjennomført under utviklingen av WISC-V.

Oversikt over den amerikanske WISC-V Technical and Interpretive Manual
Oversikt over den amerikanske WISC-V Technical and Interpretive Manual
Registrer deg for nyhetsbrevet vårt
Ønsker du aktuell informasjon om tester og kurs hos oss? Registrer deg for nyhetsbrevet.